PCPartPicker

  • Log In
  • Register

Build

The Mikeamaider | i9-7980XE 18-Core | Titan XP Star Wars Edition | 64GB DDR4 | Mini-ITX | Mikemaid.com

by Mikemaid

44
57 Comments

Part List View full price breakdown

Details

Date Published

Feb. 27, 2018

Date Built

Feb. 13, 2018

CPU Clock Rate

2.6 GHz

CPU Temperature While Idle

32.0° C

CPU Temperature Under Load

48.0° C

Description

The most powerful Mini-ITX PC you can build as of 2/26/2018 (Except for a Titan V). Built at age 13. Mikemaid.com

Comments Sorted by:

sammys87gnxgta4 1 Build 5 points 14 months ago

I'm giving this motherboard some weird looks, I have never seen RAM end up the other way instead of the more traditional way, neat build though, just a weird motherboard.

WAIT YOU'RE 13, AND YOU HAVE THIS KINDA SYSTEM? That's pretty cool. +1

SekouSan 3 points 14 months ago

for real im 13 and i dont even have a pc yet rip

Nater650 2 points 13 months ago

I’m 16 and I don’t have a custom-built PC yet

RIP

SekouSan 1 point 13 months ago

FR FR

CarsonLenze 2 points 13 months ago

I’m 15 and I don’t even have a crappy laptop

SekouSan 1 point 13 months ago

RIP

[comment deleted by staff]
Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

It’s the only X299 Mini-ITX motherboard so I had to stick with it :)

Jeuloth 1 Build 1 point 13 months ago

I believe its so quad channel memory could fit on an itx. By using laptop ram.

Ya_Boy_Fontana 1 Build 3 points 13 months ago

Did you not get the NZXT cooler because of the amount of LED you already put in? And this build is literally a BEAST! Nice job!

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

My fans, LED strip, power supply, RAM were all Corsair so I just kept the build consistent :)

Ya_Boy_Fontana 1 Build 2 points 13 months ago

Makes a lot of sense now. Can't say it enough, but awesome build!

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

Thank you! :)

Adrew24 1 Build 3 points 13 months ago

Now, when I ask my parents if they could fund a $1500 build, I can say, "This kid has a $9000 one!" lol

felohany 1 point 13 months ago

lol

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

Lol you found it :)

Adrew24 1 Build 2 points 13 months ago

Did you build the PC using ad rev?

SlackPackSam 1 point 13 months ago

Dang, wish I knew how that worked lol

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

Semi

AmerK 2 Builds 2 points 14 months ago

Crazy build!

Mystic_56 3 points 14 months ago

Howd U Get All that Money Crazy Build +1

[comment deleted]
blackEcho 2 points 13 months ago

very nice build by the way I don't even have a good gaming computer

SlackPackSam 2 points 13 months ago

How could you possibly afford this by yourself lol; all jealousy aside though you have a fantastic build! +1

onepropervillain 2 points 13 months ago

Good job little man. You are going places!

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

Thank you! :)

calebdude1 2 points 13 months ago

Rich kids building computers. Jesus.

[comment deleted]
Otterman366 13 Builds 2 points 13 months ago

linus?

Mikemaid submitter 1 Build 2 points 13 months ago

Linus!!! :)

Liera21 2 Builds 2 points 13 months ago

Trippy... the curved monitor and bloated case makes for a trippy setup. Clean build!

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

:)

LongKnees 2 points 13 months ago

gotta expose mikemiad he gets all his money from BITCOOIIIIINNNNN

Maple_Syrup 2 Builds 1 point 13 months ago

lol and he's not 18. Technically he isn't old enough :)

jazboss 1 point 13 months ago

Why did you not go for a 4-way titan x sli setup if you could afford this xd. btw nice build

Eagle355 1 Build 1 point 13 months ago

So, you build an awesome, expensive, and ultimately the most powerful M-ITX consumer/prosumer PC available right now, and only give us three photos? More, please. But for now, +1 will do.

Xequit10 1 point 13 months ago

Hey dude, did you try overclocking it just a big? It might seem like 2.6 ghz isn't that much. Have you tried OCing it to around 3.5 or even 4.4?

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

I feel that 18 core, 36 threads @2.6ghz is more than enough for me. :)

onejackgold 1 Build 1 point 13 months ago

thanks to the bank of mum and dad or was it all them btc

pchardcoreuser 1 Build 1 point 11 months ago

Im 14 and i only have a rx 570 (not even 1070 )

DennMann 1 point 11 months ago

Can it run cool math though

LJ4G 1 point 9 months ago

this board has 3 m.2 slots if you can buy 2 more 960 pros and run em all in raid 0 that is the only way this build can get cooler

blockbuster4664 1 Build -2 points 13 months ago

Mini ITX X299? that board honestly seems like the weak link here in an otherwise amazing build

Mikemaid submitter 1 Build 3 points 13 months ago

It really doesn’t compromise anything but more PCIe slots :)

Jeuloth 1 Build 1 point 13 months ago

Weak because of size? Without looking too deeply into the board I imagine all that is missing is Quad channel ram, extra pcie slots and maybe some lanes?

Mikemaid submitter 1 Build 2 points 13 months ago

It really doesn’t compromise anything but more PCIe slots. It has quad channel RAM :)

Otterman366 13 Builds 1 point 13 months ago

it has quad channel sodimms

[comment deleted]
[comment deleted]
LoekFleijsman 3 points 13 months ago

wow, how did you invest in crypto at such a young age?

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

I don’t think age really matters :)

Adrew24 1 Build 1 point 13 months ago

I second that! Well... for the most part.

curlin 1 point 13 months ago

Then why did you feel the need to post yours?

[comment deleted]
bladeworks -1 points 13 months ago

With all my respect for you. Can u tell me when gpu prices will drop, looks like u do have some knowledge. Thanks.

Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

When GPU mining isn’t profitable anymore, but that will be a while :)

[comment deleted by staff]
[comment deleted]
[comment deleted by staff]
manirelli staff 8 Builds 4 points 13 months ago

Comments like this will not be tolerated on our site. Time for a 72 hour commenting break. I highly suggest re-reading our User Code of Conduct before you participate on the site any further.

https://pcpartpicker.com/code-of-conduct/

[comment deleted by staff]
Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

:D

Hexbugspider 1 point 13 months ago

He legit just said he made it from crypto mining.

Mikemaid submitter 1 Build 0 points 13 months ago

Ye :)

[comment deleted by staff]
[comment deleted]
Mikemaid submitter 1 Build 1 point 13 months ago

Lol :)

[comment deleted]
[comment deleted]
[comment deleted by staff]
DRogGTX 3 points 13 months ago

lol I'm also 14 and I have like 10.

[comment deleted by staff]
[comment deleted by staff]
[comment deleted by staff]
[comment deleted by staff]
[comment deleted by staff]